Labora Labyrinth Labora Labyrinth

Ο Τουρισμός είναι σίγουρα μία από τις βιομηχανίες που έχουν πληγεί σοβαρά από την πανδημία COVID-19. Σύμφωνα με ορισμένες προβλέψεις, ο δρόμος προς την ανάκαμψη πιθανόν να διαρκέσει έως το 2024. Ωστόσο, ορισμένοι ειδικοί προτιμούν να βλέπουν το ποτήρι μισογεμάτο και αντιμετωπίζουν αυτήν την κρίση ως μια σπάνια ευκαιρία για βελτίωση και αναδιαμόρφωση του κλάδου.

Τι θα συμβεί λοιπόν στο χώρο της φιλοξενίας από το 2021 και μετά;  Δες εδώ τις 5 σημαντικότερες τάσεις στον κλάδο της φιλοξενίας για τα επόμενα χρόνια:

  1. Η Τεχνολογία ήρθε για να μείνει.

Η ψηφιοποίηση ορισμένων διαδικασιών θεωρείται πλέον απαραίτητη. Καθώς οι ανέπαφες πληρωμές και τα ψηφιακά μενού έγιναν ο κανόνας εν μία νυκτί, οι επιχειρήσεις που δίσταζαν να κάνουν το άλμα, αναγκάστηκαν να αποδεχτούν ότι η υιοθέτηση τεχνολογικών λύσεων δεν είναι πολυτέλεια, αλλά πραγματική ανάγκη. Αυτή η τάση – η οποία είχε ήδη ξεκινήσει πριν από την πανδημία – ήρθε για να μείνει. Τα ξενοδοχεία θα πρέπει να επανεκτιμήσουν τη χρήση της τεχνολογίας και να καλωσορίσουν εφαρμογές που θα βελτιώσουν την εμπειρία των επισκεπτών τους.

  1. Η Βιωσιμότητα είναι το μέλλον των Ξενοδοχείων.

Η γενιά μας απαιτεί τα ξενοδοχεία να γίνουν «πράσινα», δηλαδή φιλικότερα προς το περιβάλλον. Περίπου ένας στους δύο ταξιδιώτες δηλώνει ότι θα επιθυμούσε να επιλέξει βιώσιμα καταλύματα, αλλά η έλλειψη ελκυστικών επιλογών καθιστά την επιθυμία τους αυτή προς το παρόν δύσκολη. Σχεδόν εννιά στους δέκα επίσης πιστεύουν, ότι η επιτυχία μιας επιχείρησης πρέπει να αξιολογηθεί με βάση τον αντίκτυπό της στο περιβάλλον και την κοινωνία.

Σήμερα, οι επαγγελματίες εστίασης και φιλοξενίας πρέπει να επικεντρώνονται στα εξής:

  • Αφαίρεση πλαστικών μίας χρήσης από τα εστιατόρια.
  • Παρακολούθηση της χρήσης νερού.
  • Προμήθεια τροφίμων από τοπικές επιχειρήσεις.
  • Άμεση επένδυση (εάν δεν έχει γίνει ήδη) σε αποτελεσματικότερους χώρους, πολλαπλών χρήσεων, που προωθούν την υγεία και την ευεξία, για μια πιο ολιστική εμπειρία επισκεπτών. Αυτές οι αναβαθμίσεις εσωτερικού σχεδιασμού χρειάζονται λίγο χρόνο για να ολοκληρωθούν, αλλά σίγουρα αξίζουν και θα είναι επικερδείς για τα επόμενα τουλάχιστον 15 χρόνια.
  1. Οι ταξιδιώτες θα συνεχίσουν να αναζητούν μοναδικές εμπειρίες.

Η κρίση υπογράμμισε μια ακόμα τάση των επισκεπτών που σχηματιζόταν εδώ και κάποια χρόνια: την αναζήτηση αυθεντικών εμπειριών. Τα ξενοδοχεία θα πρέπει να ξεπεράσουν τις απλές, συνηθισμένες παροχές. Πρέπει να προβλέπουν τις ανάγκες των πελατών τους και να προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες. Η εποχή του μαζικού τουρισμού έχει παρέλθει. Τα ταξίδια θα γίνουν πιο εξατομικευμένα και οι πάροχοι τουριστικών καταλυμάτων θα πρέπει να ανταποκριθούν σε αυτήν την τάση.

  1. Οι επαγγελματίες της φιλοξενίας πρέπει να σκέφτονται σε παγκόσμιο επίπεδο.

Παγκόσμιες ξενοδοχειακές μελέτες αναφέρουν ότι ο κλάδος αναμένεται να δει μια σημαντική αύξηση στην ανάγκη της αγοράς για ανερχόμενους τουριστικούς προορισμούς που δεν είχαν καν σκεφτεί προηγούμενες γενιές ταξιδιωτών (όπως η Κεντρική και Νότια Αμερική και ο Καναδάς).  Μπορεί λοιπόν τα περισσότερα τουριστικά προγράμματα και οι εκδηλώσεις να σχεδιάζονται συνήθως σε τοπικό επίπεδο, αλλά η βιομηχανία φιλοξενίας θα πρέπει να αρχίσει να σκέφτεται διεθνώς.

Οι οικονομολόγοι αναφέρουν πως όλες οι επιχειρήσεις (ανεξαρτήτως κλάδου) δεν μπορούν να αγνοήσουν τις επιπτώσεις της παγκοσμιοποίησης. Η ύπαρξη τοπικών ομάδων διαχείρισης, αλλά και κεντρικών φορέων εποπτείας, θα είναι πιθανότατα το κλειδί για τη διατήρηση της ταχείας διεθνούς επέκτασης τα επόμενα χρόνια.

  1. Η ζήτηση συνεχίζει να αυξάνεται και η αιχμή δεν έχει έρθει ακόμη.

Οι ξενοδόχοι ρωτούν εάν η ζήτηση θα συνεχίσει να αυξάνεται. Σύμφωνα με αναλυτές και εκτιμητές προβλέψεων, θα πρέπει να αναμένουμε αξιοπρεπή ανάπτυξη στην ξενοδοχειακή αγορά τα επόμενα χρόνια. Παρόλο που οι οικονομολόγοι προέβλεψαν τη σημαντική οικονομική επιβράδυνση (η οποία προφανώς είχε επίδραση σε όλες τις βιομηχανίες) που πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2020, η περίοδος αυτή θα είναι σχετικά ήπια και σύντομη, καθώς θα λήξει γύρω στο 2022.

Εάν λοιπόν σκέφτεσαι να σπουδάσεις τουριστικά, μην διστάζεις. Οι προκλήσεις αυτής τις περιόδου μπορεί να  έχουν θέσει τη Τουριστική βιομηχανία σε παύση, της έδωσαν όμως ταυτόχρονα μια μοναδική ευκαιρία να επαναπροσδιοριστεί. Ως φοιτητής που θα σπουδάσει τουριστικά, μπορείς να είσαι μέρος του μετασχηματισμού της βιομηχανίας!

Επεξεργασία – Επιμέλεια: Γατούδης Γιώργος, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας, Επιστημονικός Υπεύθυνος Προγραμμάτων LABORA.

Η επιστημονική ομάδα της LABORA βοηθάει μαθητές, φοιτητές και ενήλικες να βρουν αυτό που τους ταιριάζει, μέσω ολοκληρωμένων προγραμμάτων επαγγελματικού προσανατολισμού. Για να βρεις τα διαθέσιμα προγράμματα μας, πάτησε εδώ.

Για να επικοινωνήσεις μαζί μας ή να λύσουμε τις απορίες σου, κάλεσε μας εδώ.


Ετικέτες