Labora Labyrinth Labora Labyrinth

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων των Α, Β’ και Γ’ τάξεων Μουσικού Γυμνασίου και των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γενικού Μουσικού Λυκείου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων του Μουσικού Γυμνασίου, καθορίζεται ως εξής:

1m

1. Το μάθημα «Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» διακρίνεται στα εξής διδακτικά αντικείμενα – κλάδους: α) Γλωσσική Διδασκαλία και
β) Νεοελληνική Λογοτεχνία.

2. Το μάθημα «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» διακρίνεται στα εξής διδακτικά αντικείμενα-κλάδους: α) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και

β) Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση.

3. Η 2η ώρα Φυσικής Αγωγής στις τάξεις Α’ και Β’ του Γυμνασίου θα είναι Ελληνικοί Χοροί.

4. Ι. Το μάθημα «Αισθητική Αγωγή» στην Α’ τάξη του Γυμνασίου διακρίνεται στα εξής διδακτικά αντικείμενα-κλάδους:

α) Θέατρο

β) Καλλιτεχνικά

γ) Ιστορία Τέχνης

ΙΙ. Το μάθημα «Αισθητική Αγωγή» στην Β’ και Γ’ τάξη του Γυμνασίου διακρίνεται στα εξής διδακτικά αντικείμενα-κλάδους:

α) Θέατρο

β) Καλλιτεχνικά

5. Στο πλαίσιο του μαθήματος «Χορωδία» οι μαθητές διδάσκονται υποχρεωτικά ρεπερτόριο Ελληνικής Παραδοσιακής Μουσικής σε μια τάξη του Γυμνασίου (Α’ ή Β’ ή Γ’).

Κάθε διδακτικό αντικείμενο-κλάδος βαθμολογείται χωριστά. Ο τελικός βαθμός για κάθε μάθημα με διδακτικά
αντικείμενα-κλάδους είναι ο μέσος όρος των τελικών βαθμών των κλάδων του.

Το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων του Γενικού Μουσικού Λυκείου καθορίζεται ως εξής:

3m
4m5m 6m 7m
8m 9m

1. Ελληνική Γλώσσα: Ενιαίο μάθημα με τρία διακριτά διδακτέα αντικείμενα-κλάδους:

α) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία

β) Νέα Ελληνική Γλώσσα

γ) Νέα Ελληνική Λογοτεχνία.

2. Μαθηματικά: Ενιαίο μάθημα με δύο διακριτά διδακτέα αντικείμενα-κλάδους:

α) Άλγεβρα

β) Γεωμετρία.

3. Φυσικές επιστήμες: Ενιαίο μάθημα με τρία διακριτά διδακτέα αντικείμενα-κλάδους:

α) Φυσική

β) Χημεία

γ) Βιολογία.

4. Η «Ανάπτυξη Ακουστικών Ικανοτήτων» περιλαμβάνει τη Γραφή καθ’ υπαγόρευση -Μουσική Ανάγνωση.

5. Τα μαθήματα επιλογής «Οργανολογία Μουσικών Οργάνων Συμφωνικής Ορχήστρας» και «Οργανολογία Ελληνικών Παραδοσιακών Οργάνων» επιλέγονται από μαθητές/μαθήτριες οι οποίοι/ες δεν τα επέλεξαν σε προηγούμενη τάξη του Μουσικού Λυκείου.

6. Ανάλογα με τις δυνατότητες του σχολείου δύναται να προσφέρεται το ατομικό όργανο επιλογής για δύο επιπλέον ώρες ή η μία για ατομικό όργανο επιλογής και το ατομικό όργανο αναφοράς Πιάνο ή Ταμπουράς (ή άλλο τοπικό όργανο αναφοράς ελληνικής παραδοσιακής μουσικής).

7. Η «Ανάπτυξη Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων» περιλαμβάνει τη Γραφή καθ’ υπαγόρευση – Μουσική Ανάγνωση και Αρμονία στο πιάνο.
Γενικές Διευκρινίσεις-Επισημάνσεις:

– Στο μάθημα των Μουσικών Συνόλων (Οργανοχρησίας ή άλλου είδους) συγκροτούνται διάφορα δόκιμα είδη μουσικών συνόλων, όπως συμφωνικές ορχήστρες, σύνολα μουσικής δωματίου, χορωδίες, οργανικά ή φωνητικά σύνολα παραδοσιακής μουσικής και χορού, βυζαντινού χορού, συνδυασμοί αυτών κ.ά., με τη συμμετοχή μαθητών/ μαθητριών από όλες τις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου.

– Στο μάθημα των Μουσικών Συνόλων (Ελεύθερης Έκφρασης και Δημιουργίας) συγκροτούνται ποικίλα σύνολα, όπως συμφωνικές ορχήστρες, σύνολα μουσικής δωματίου, χορωδίες, οργανικά ή φωνητικά σύνολα παραδοσιακής μουσικής και χορού, βυζαντινού χορού, αυτοσχεδιασμού, συνδυασμοί αυτών κ.ά., με τη συμμετοχή μαθητών/τριών από όλες τις τάξεις του Λυκείου.

Δείτε εδώ αναλυτικά το ΦΕΚ.